.

.

02.10.2015

Co zjeść na śniadanie, kiedy jestem na diecie?


Jestem na diecie NIE RÓWNA SIĘ z odchudzam się !!!
Nareszcie znalazłam czas by tutaj zajrzeć!
Pogodzenie szkoły, treningów, pasji oraz życia towarzyskiego jest naprawdę wielkim wyzwaniem.

Moda na "bycie fit" przyszła do nas już około 2 lat temu, a w ostatnim czasie tempo w jakim ona się rozrasta jest zaskakujące !
Coraz więcej dziewczyn uczęszcza na siłownie, ćwiczy w domu, ale czy każda z nas pamięta o zdrowym odżywianiu?
70 % dieta, 30 % ćwiczenia
To zdanie nigdy do mnie nie przemawiało.
"Ćwiczę - będę miała piękne ciało" - tak sobie wmawiałam..
Stwierdzenie to okazało się błędne, kiedy po kilku miesiącach ćwiczeń efekty moich treningów okazały się nijakie.
Przez tłuszcz i cukier jaki w kilogramach dostarczałam do swojego organizmu moje ćwiczenia były tylko stratą czasu (nie licząc lepszego samopoczucia, ale komu chce się ćwiczyć, kiedy nie widzi efektów?).
Kilka miesięcy temu zmotywowałam się, ale zanim zaczęłam zdrowo jeść przeszłam baaardzo długą drogę  edukacji na temat tego, co wolno jeść, a co jest tylko podpisane jako "zdrowe".
Muszę przyznać, że stało się to moim zboczeniem i moi znajomi nienawidzą mnie za to, że gdy oni wstawiają zdjęcie owocowego jogurtu z płatkami "fit" podpisując je "healthy diet", ja znów zaczynam wykład, że owe jogurty to mix tablicy mendelejewa, aromatów, wszelkich Emilion oraz syropu glukozowo-fruktozowego, a nasze płatki "fitnnes mniej cukru" to w rzeczywistości sam cukier.

Pierwszym tematem jaki chce poruszyć, jeżeli chodzi o zdrowe odżywianie jest:
ŚNIADANIE TO NAJWAŻNIEJSZY POSIŁEK DNIA
To dzięki temu pierwszemu posiłkowi nabierzemy energii na cały dzień, nie będziemy od rana chodzić z wzdętym brzuchem, który wynajduje resztki wczorajszej kolacji w poszukiwaniu energii do rozpoczęcia dnia.

Śniadanie należy zjeść do GODZINY od wstania z łóżka.
Ale co zrobić, gdy rano mamy mało czasu, ponieważ śpieszymy się do szkoły lub pracy?

1. OWSIANKA ♥


Przez całe 17 lat żyłam nieświadoma tego jak pyszne są owe płatki !
To śniadanie podbiło moje serce i serwuje je 6/7 dni w tygodniu w przeróżnej formie.
Moje początki z owsianką były ciężkie, wydawała mi się okropna, a wszystko jest winą MLEKA.
Moje kubki smakowe nie akceptują jej z mlekiem krowim, codziennie jem ją z soją, soją waniliową, bądź mlekiem kokosowym (MLEKIEM, NIE MLECZKIEM, KTÓRE ZNAJDZIECIE W PUSZKACH - TO NAJWIĘKSZE GÓWNO ŚWIATA!!!) do tego dodaje ulubione owoce, nasiona chia, cynamon, w zależności od tego na co mam ochotę lub co mam pod ręką.
Moim faworytem jest owsianka, którą widzicie na ostatnim zdjęciu, domowe lody* z goooorącym mlekiem i płatkami komponują się WYŚMIENICIE.
*Przepis na domowe lody:
-1 banan
-Pół szklanki mrożonych owoców
Wszystko razem miksujemy :)

2. Placki, placuszki, omlety, pancakey's ♥


Nie samymi owsiankami człowiek żyje!
Na pierwszym zdjęciu widzicie szybszą wersje na śniadanie przed szkołą, na drugim weekendową propozycje :)
W ostatnim czasie bardzo zasmakowały mi omlety bez mleka, robimy je w proporcji 2 x 3:
2 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki mleka, 2 jajka
wylewamy na patelnie, smażymy, i podajemy z czym sobie życzymy 
moją ulubioną wersją jest jogurt naturalny, kochane banany, truskawki liofilizowane oraz wiórki kokosowe ♥ NIEEBO!

Pancakes wcale nie muszą być cheat'em !
Przyrządzane z mąki orkiszowej, jajek oraz jogurtu naturalnego są nie tylko smaczne i puszyste, ale również bardzo zdrowe!
Serdecznie polecam, są dużo smaczniejsze od ich zwyczajnej wersji!


Dagmara, czy Ty jesz same owoce?
Oczywiście, że nie!
Moją kolejną propozycją jest warzywny omlet, którego wykonanie jest bardzo proste!
Kroimy ulubione warzywa, 2 łyżki płatków owsianych, 2 łyżki otrębów, 1 jajko
Na zdjęciu widzicie również szynkę zapiekaną mozarellą co odradzam, zrobiłam tak raz i ostatni, smaczniejsze są same warzywka.
Omleta wylewamy na patelnie, smażymy, następnie przy pomocy talerza przekręcamy i dusimy przez 8 minutek :) Przepyszne i zdrowe śniadanie gotowe!

Mam nadzieję, że chociaż trochę Was zainspirowałam i raz na zawsze wyrzucicie z waszego menu słodzone płatki oraz kolorowe jogurty, o tostach już nie wspomnę !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz